Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A mindennapok örömeiről, amelyekért érdemes reggel felébredni

Nyuszi ül a fűben...és gondolkozik

Nyuszi ül a fűben...és gondolkozik

Bal-Sors

2016. június 16. - Evice

A balkezesség rengeteg tanulmány és kutatás alapját képezi. Ma már számtalan elmélet létezik arról, miben különbözik agyunk működése jobbkezes társainkétól, esetenként miért tűnünk ki kreativitás terén, és hogy miért vagyunk hajlamosabbak a mentális betegségekre. Világnapunkat augusztus 13-án ünneplik. 1976-ban tartották először azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a balkezesek nehézségeire. Márpedig nehézség akad bőven. Gyermekkorban rengeteg sérelem ér bennünket, mert ügyetlennek tűnünk a jobbkezesekre tervezett világban.

Arra gondoltam, kevésbé tudományos oldalról, a mindennapi életből merítve próbálom megmutatni, miért nehéz suternek lenni. 
Merthogy a teljesen hétköznapi tárgyak jelentik a legnagyobb kihívást, ha az ember nem a “szép kezét” használja. Talán első ránézésre nem gondolná a jobbkezes, hogy ezek problémát jelentenek a setének:

Olló

Az első számú ellenség egy balkezes gyerek életében. A probléma abból adódik, hogy két pengéje finoman egymásnak feszül, amikor a hüvelykujj és a kézfej többi része egymás felé nyomást fejt ki. Bal kézzel használva azonban a pengék eltávolodnak. Szóval vagy megtanulsz jobb kézzel vágni, vagy kitalálod, miként kell tartanod bal kézzel a jobbkezes ollót. Pláne, ha egy olló a kényelmes munka kedvéért teljesen formatervezett.

735151_large-tailor.jpg

Óra

Nem minden balkezes érzékeny rá, de van néhány, akiknek az analóg óra használata igenis nagy kihívást jelent. Nem az idő fogalmával van gond, azt értem (remélem :)) Az a baj, hogy tükrösen látom logikusnak. Ma már a faliórám és a karórám is balkezes. A leggyakoribb megjegyzések, ha vendégünk van: “Jé, nálatok visszafelé megy az idő!” vagy “Olyan a vekkeretek, mintha egy kezdő órás csinálta volna”, és a kedvenc: “Ja, tényleg, neked ilyen varázsórád van.”

the-backwards-clock_alt3.jpg

 

Ceruzahegyező

“Mi az, hogy nem tudod használni?! A világ legegyszerűbb dolga!” - cseng még mindig a fülemben a tanítónő visító hangja első osztályból. Sajnos valóban nem ment a ceruzahegyezés egy ideig, pedig a lelkemre mondom, tényleg nagyon próbálkoztam. Otthon elmagyarázták, hogy a penge elhelyezkedése miatt nekem a másik irányba kell tekernem a ceruzát, és akkor működni fog. Idővel sikerült elsajátítanom ezt a mutatványt, de nem volt sima a tudáshoz vezető út.

11662.png

Konzervnyitó

A másik közellenség balkezes körökben. Természetesen nem az elektromos fajtára gondolok, hanem arra a jó kis stabil, pillangó konzervnyitóra. Rendesen kézbe venni sem tudom, nemhogy használni. Különösen akkor kerülgetett az agyvérzés, amikor májas kenyérre fájt a fogam, ezért a kis dobozos májasnak kénytelen voltam kalapáccsal és nagy késsel, barbár módon neki esni. Ha egy lakatlan szigetre vetődnék étlen-szomjan, és az Aranyhal úgy segítene, hogy varázsolna nekem egy nagy láda konzervkaját egy ilyen nyitóval, biztos nem hálát rebegnének reszkető ajkaim… Nálunk a családban egyetlenegy balkezes volt képes megtanulni a használatát, őt azóta táltosként tiszteljük.

konzervnyito-pillango.jpgVasserpenyő, csőrös kiöntő

Nem nagy tragédia, de azért vicces, amikor az ember először szembesül vele, hogy bal kézzel nem fog menni...Néhány alkalmas szerencsétlenkedés után, már automatikusan jobb kézzel nyúltam utána. 1 pont ide :)

kionto-edeny.jpg

Mikrohullámú sütő

Végül is, ez sem kellemetlen témakör, de nem kézreálló eszköz. A gombok rendszerint jobb oldalon helyezkednek el, és nyomógombos ajtónyitásnál, pont megcsapja a csuklód, ha bal kézzel nyitnád ki.

medium01.jpgÍrás/olvasás

Állítólag a balkezesek kreatívabbak, mivel a jobb agyfélteke működése aktívabb. Ebben biztosan van igazság, mert már az írás és olvasás elsajátítása is felér egy művészi teljesítménnyel. Mi toljuk a betűket, holott nekünk is az lenne a kényelmesebb ha húznánk. Eleinte tükrösen írtam, de a tanítónő dühösen kifakadt, hogy nem tudja elolvasni. Ez elég rosszul érintett, mert én is megtanultam olvasni balról jobbra, pedig nehezemre esett. Mindegy, beálltam a sorba, de azért ez egy fájó pont maradt az életemben.

nyuszi_ul_a_fuben_es_gondolkozik.jpg

Sportok

Ez egy olyan terület, ami rendkívül hasznos, minden szempontból. A testmozgás nemcsak karban tartja a testet és a lelket, de megtanítja használni mindkét oldalunkat. Van néhány sportág, ahol az eszközhasználat megint kicsit kakukktojássá teszi a balkezest, ilyen például a lövészet. A puskatust és a markolatot általában úgy alakítják ki, hogy kényelmesen a kézhez illeszkedjen, ezzel növelve a stabilitást. Éppenséggel át lehet venni a másikba, csak akkor a célzás nem esik “szemre”. A legtöbb küzdősportnál és harcművészetnél viszont teljesen mindegy milyen kezes vagy, mindkét oldalt egyformán kell használni. Egy idő után az ember rájön: nem csak azért van a másik keze és lába, hogy szimmetrikus legyen a kinézete. Tudom, hogy görény hozzáállás, de nekem külön örömforrást jelent, amikor szembeállok az ellenféllel, és látom meglepett arckifejezését fordított alapállásomat és kéztartásomat látva.

box_figura_9-2.jpg

Zene

Ha az ember arról álmodozik, hogy menő rock-gitáros lesz, az első dolog, amit el kell sajátítania, az a gitár áthúrozása. Ha ez sem rettent el, akkor követheted a nagy elődöket a sorban, és te lehetsz a következő Bob Dylan, Jimi Hendrix vagy Joe Perry. Utóbbi azért is érdekes, mert nem akadt fel a jobbkezes gitár-problémán, egyszerűen megtanult rajta játszani.

p008_1_00.jpg

Néhány fontos dolog, amit érdemes szem előtt tartani a balkezességet illetően: már magzati korban eldől, hogy a születendő gyermeknél melyik agyfélteke a domináns, tehát nem nevelés kérdése. A pedagógia mai álláspontja szerint balkezes gyereket „átszoktatni” szigorúan tilos. Az átszoktatás súlyos zavarokat idézhet elő, ilyen például a dadogás, olvasási- (diszlexia), írási- (diszgráfia), számolási (diszkalkulia) nehézségek, magatartásbeli problémák, egyensúlyzavar.

Ha nem is áll kézre a legtöbb eszköz, azért setének lenni nem átok. Csak az első 20 év döcögős, utána már egész jól boldogul az ember ebben a fordított világban ;)

 

Források

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapokoromei.blog.hu/api/trackback/id/tr308815714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2016.06.18. 14:52:42

Az óra kivétel, az kifejezetten arra jár, amerre a nap, abban kivételesen nem a jobbkezes embertársaid a hibásak.

Tedd hozzá a számítógépes egereket is, alig lehet balkezest találni, joystickból szerencsére tudtam átszerelhetőt venni.

Meg persze a gázsütőknek a kapcsolója is jobb oldalon van.

De a bokkent nekem is jobb kézzel kell fognom...

tucano 2016.06.18. 15:22:21

@Translator +X+: hulye japánok, hogy kivoltak amikor forditva eljartam egy bokken katát :)
Engem a kertkapu kèszìt ki, hetente egyszer lenyùzom a kezemet vele, amikor egyszerre nyitom es ki akarom venni a kulcsot.

2016.06.18. 15:44:27

e-olvasók(kindle!)..grrrr..... csak jobbkézzel lehet lapozni, vagy mindig át kell nyúlkálni keresztbe a szöveg előtt.
okostelefonok, táblagépek többnyire szintén úgy vannak szerkesztve, hogy balról semmi se essen kézre.

2016.06.18. 15:52:00

egyszer egy bonyolult csipke kötésmintán láttam olyan megjegyzést, hogy:
"balkezeseknek: csinálják ugyanezt megfordítva."
milyen jó, hogy ilyen rendesek voltak és segítettek, nem?

Evice 2016.06.18. 16:24:41

@Translator +X+: Tudom, hogy a napórák miatt jár balról jobbra, de nekem akkor sem tűnik logikusnak. Mondjuk ez valóban nem a többiek sara, hanem az enyém :)

Az egérproblémát általában le tudom azzal, hogy nem formatervezettet veszek, és átállítom. Ugyanígy laptopon a touchpadot.
Nem tudtam, hogy joystickból van átszerelhető. Köszi az infot! :)

Na igen, a gázsütő... :/

Nem űzöm az Aikidot, de nagy tisztelőtök vagyok! Nálunk a luk dim boon kwun szintén jobbkezes eredetileg, de nem szólnak ránk, ha ballal használjuk. Ettől függetlenül, nyilván kell tudni a másikkal is használni.

Evice 2016.06.18. 16:26:09

@croc: Á, tényleg. Ráadásul azokat még átállítani sem lehet. Ennyit a technikai fejlődésről... :)

Evice 2016.06.18. 16:31:47

@croc: oh, te jó ég! :D Végül meg tudtad csinálni a mintát?
Nekem a tekerős konzervnyitóra találták egyszer azt mondani, hogy csak simán vegyem át a másik kezembe. Inkább nem írom le mit gondoltam magamban, mert azonnal ki is kéne moderálnom... -_- :)

2016.06.18. 16:35:52

megcsináltam, persze- végül jobb kézzel :(

Evice 2016.06.18. 18:06:00

@croc: gondolom elég kényelmetlen lehetett, de le a kalappal előtted!

Kifinomult paraszt 2016.06.18. 19:30:40

A gitárról annyit, hogy Gary Moore is balkezes volt és mégis megtanult jobbkezes gitáron játszani.

Evice 2016.06.18. 20:04:02

@Kifinomult paraszt: nem àllítottam, hogy lehetetlen. Sőt, mint ahogy a posztban írtam, ez Joe Perrynek is sikerült.

kkn 2016.06.18. 20:27:37

@croc: Mi az, hogy okostelefonok? Általában szimmetrikusak. Pl. alul 3, 4 menügomb. Abból a fele mindig a másik ujra esik. Az ikonokból úgyszintén mindenhová jutnak, ami a te hüvelykednek közeli, az nekem távoli. De nemminden fizikai gomb van jobbról a szélükön, balra is raknak belőlük soknál. Azokhoz át kell nyúlni.

kkn 2016.06.18. 20:30:56

Az ollót nem értem. Már a formatervezettet igen, de a sima olló a bal kezembe átrakva ugyanúgy működik. Összenyomva vág, széthúzva nyit. Ezért tudom a jobb kezemen is levágni a körmeimet.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2016.06.18. 20:46:05

@kkn: Nézd meg ezt: fiskarsshop.hu/termek-385/altalanos_ollo_valodi_balkezes.htm

A bal hüvelykujjnak már irányba áll a lyuk.

Amúgy szerintem arra gondolt, hogy a pengék a lapjukra merőlegesen is eltávolodnak egymástól, ha rosszul fogod, de ez leginkább a rosszabb ollók sajátja.

Evice 2016.06.18. 21:16:05

@kkn: a manikür ollót úgy tervezik, hogy mindkét kézzel lehessen hasznàlni. Az ok nyilvànvaló. Papírvàgó ollónàl nincs ilyen elvàràs. Én nem tudtam bal kézzel hasznàlni. Ahogy lejjebb Translator x+x írja, a pengék merőleges mozgàsàra értettem a problémàt. Elnézést, ha nem volt egyértelmű a megfogalmazàs. ☺

Kifinomult paraszt 2016.06.18. 21:57:37

Oké, de azért Gary Moorne-nak kicsit jobban sikerült :) Tekintve, hogy a valaha élt legjobb és leggyorsabb kezű gitárosok egyike. Amúgy a legtöbb tárgyat mindkét kézzel lehet működtetni. Én kétkezes vagyok, a legtöbb dolgot tudom bal kézzel is haszálni, sőt tükörben csak ballal tudom használni pl. az ollót, fésűt, borotvát.

2016.06.18. 21:59:10

kkn: mert bal oldalon mindig az a gomb van, ami havonta egyszer kell, jobb oldalon meg az, amelyik naponta tízszer. menügomb is, fizikai gomb is.
és azokat nem lehet rakosgatni, mint az ikonokat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.06.18. 22:35:24

Az olló újabban probléma, a régi szimmetrikus, nem formatervezett ollóknál nem volt ilyen gond.

@Translator +X+: Nekem eddig mindig szimmetrikus egerem volt, egyszer próbáltam formatervezettet, de azt egy nap után elajándékoztam. A kattintás és a görgetés állítható Windowsban.
A Zanussi gázsütőnk kapcsolója balra van, ez szerintem márkától függ.

Egyébként az asztalitenisz, tollas és tenisz kapcsán is sokan meglepődnek, amikor először találkoznak balkezes ellenféllel...

Kifinomult paraszt 2016.06.18. 23:04:34

Ja igen, az egeret főleg bal kézzel használom, játszani nem is tudok máshogy. Az egerek egyre kényelmetlenebbek, régebben nem volt ennyire zavaró az ívük.

Agent Midnite Cooper 2016.06.19. 07:44:03

Az ollónál nem csak a fogással van gond, hanem azzal is, hogy precíziós vágásnál (pl. vonal mentén) a másik kézbe véve nem látod, hogy mit vágsz. Ti. az olló úgy van kialakítva, hogy a fölül lévő szára van kifelé (tőled távolabb), és ha átteszed a másik kezedbe, akkor az pont kitakarja a vágandó mintát.

Beatrice gitárosa, Lugosi Lacika állítólag eredetileg jobbkezes volt, aztán egy baleset miatt a bal keze úgy megsérült, hogy már csak pengetni tudott vele, akkor tanult meg bal kézzel gitározni.

A kiváló jazz-bőgős, Adam ben Ezra pedig balkezes, de jobbkezes bőgőn, jobbkezesként játszik, elmondása szerint azért, mert ötéves korában hegedülni kezdett (jobbkezes módra), úgy szokta meg, most meg már nincs értelme átszokni.

A jazzdobos Jack de Johnette egyedi hangzása mögött meg állítólag az az egyik kulcsmomentum, hogy balkezes, de a dobszettje jobbkezesre van fölrakva.

Balkezeseknek a gitárt még csak egyszerűen meg lehet oldani áthúrozással, de pl. a billentyűs hangszereket nem igazán lehet megtükrözni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.06.19. 09:36:53

@kkn: Nekem az olló a halálom ma is. 49 éves vagyok, amikor én szocializálódtam, még annak is örülni kellett, hogy nem szoktattak át jobb kézre. Annyira nem, hogy a balkezesek írás jegyénél az áldott emlékű Kati néni nem vette figyelembe az "elkenéseket", így nem tanultam meg azt a rettenet, kitekert kéztartást, amit sokszor látok.
De az olló annyira más, hogy ballal egyáltalán nem tudok vágni. A másik, ami nem megy ballal, az a lövés. Az AMD-nél ez nem is volt csoda, a francnak hiányozna az orra előtt ugráló zár. De a pisztoly a biztosító retesz kivételével kétkezes, és mégsem megy ballal.
És egy tapasztalat: vívóknál nagy előny a fordított alapállás. És még a fegyvered sem lopják az öltözőben. :-)

Kifinomult paraszt 2016.06.19. 10:40:33

@Csokis: Engem szépen (inkább csúnyán) át is szoktattak :( Erőszaknak éltem meg, de most már előnyös, hogy tudok mindkét kézzel írni. És még beszédzavarom sem lett tőle, pedig az okosok szerint dadognom kéne. :)

McKinney 2016.06.19. 11:02:06

@McKinney: elnézést, most látom, hogy már volt.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.19. 11:57:47

Lehet, hogy titokban én is két(bal)kezes vagyok? :)
A tükörírásról jutott eszembe, hogy üvegajtókon, a túloldalnak szóló feliratokat is gond nélkül elolvasom, aztán a "INZÙH" felirat hatására rángatom az ajtót, de nem nyílik. :D

Evice 2016.06.19. 12:38:20

@Kifinomult paraszt: vitatkozni akartam veled, de ezzel a ténnyel nem lehet: tényleg Gary Moore volt a legnagyobb :) Nekem sajnos nem sikerült mindent megtanulnom, vannak olyan eszközök, amik csak ballal tudok használni, pl a csavarhúzó. Abba pedig belegondolni sem merek, hogy mi történne velem, ha tükör előtt esnék magamnak jobb kézzel, borotvával vagy ollóval... o.O :D

Evice 2016.06.19. 12:42:14

@Online Távmunkás: én a régieket sem tudtam használni ballal, de lehet, hogy ez csak nekem jelentett problémát.

Igen, ezek a sportok is érdekesek, ha bekerül egy balkezes. Sőt, a vizilabdában vagy kéziben kifejezetten keresik a balkezes játékosokat.

Evice 2016.06.19. 12:45:41

@Kifinomult paraszt: a kényelem néha felülírja a használhatóságot. Mármint balkezes szemszögből. Ha az egér nagyon formatervezett, akkor hiába állítjuk át a gombokat. Ez van...balsors :)

Evice 2016.06.19. 12:50:45

@Agent Midnite Cooper: az ollónál ez eszembe se jutott, pedig igazad van. Tényleg pont a lényeget nem látni vágás közben.

Lugosi, Ezra Johnette: róluk nem tudtam. Köszönöm a sok érdekes infot! :) Mindig tanulok valamit :)

A billentyűs hangszereket nem mertem bevenni a felsorolásba, mert nem nagyon ismerem ezt a területet. Sejtettem, hogy ott sem mindegy az oldal használat, de nem akartam feszegetni a témát. Lehet, hogy kellett volna :D

Evice 2016.06.19. 13:01:35

@Csokis: nekem is :) Engem még átakart nevelni a tanítónő, de a szüleim azonnal berongyoltak hozzá, és megbeszélték vele, hogy ne erőltesse. Így ezt megúsztam, de nem nézte el sem az elkenéseket, sem azt ha csúnyán vágtam. Szerinte "rágtam" a papírt, és nem vágtam... -_-
Az elkenést ma már úgy oldom meg, ha maszatol a ceruza vagy a toll, hogy simán jobbról balra írok, azt' jó' van :D

Lövészeten a markolaton kívül a puska tus íve idegesített. Szuperul bele tudott vágni a vállamba az éle, amikor balról lőttem vele.
Tényleg, a vívás! Hiszen ott is fontos a kézre álló markolat. Azért szeretnék pók lenni a falon, amikor a tolvaj kézbe veszi az új szerzeményt, és rájön, hogy valami nem kerek... :D

Evice 2016.06.19. 13:10:50

@Hóhér az utolsó barátod: éppenséggel lehet :D Ezt a jelenséget látens (vagy rejtett) balkezességnek hívják. Van egy egyszerű teszt, hogy eldöntsd: kulcsold össze a két kezed, és nézd meg, melyik hüvelykujjad van felül. Karba tett kéznél is működik. Amelyik ujj/kar helyezkedik el fent, az az oldal lesz a domináns.
Ha a teszted pozitív, akkor üdv a klubban! :D

Üveg ajtó: detto :/ De sokszor pattantam már le róla, mert benéztem a inloT feliratot :D

Itt egy több kérdéses teszt annak kiderítésére, hogy látens balos vagy-e :):
www.azirastukreben.hu/kezessegteszt

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.06.19. 13:27:59

@Evice: a tesztek alapján kétbalkezes vagyok, de a domináns egyértelműen a jobb. :)

Evice 2016.06.19. 13:55:15

@Hóhér az utolsó barátod: szóval ha jól értem, a jobboldali bal kezed a domináns. Kiváló! :D A tesztek szerint én annyira balkezes vagyok, hogy ha valakit nyakon harapok teliholdkor, az is setévé válik :D

nyílméregbéka 2016.06.19. 17:06:02

Aki a számítógépes egeret említette, azzal nem értek egyet, mert én is balkezes vagyok és jobbos egeret használok. Megtanulni rohadt nehéz volt, de most egyszerre tudok jobbal egerezni és ballal jegyzetelni közben! :-D

A kis konzervnyitó tényleg kicseszés... soha nem tudtam használni egyet sem.

A paypassos kártyaleolvasókat szokták úgy kitenni, hogy jobb kézzel lehessen odaérinteni a kártyát. Én meg a balban fogom. Rakhatom át.

Ami még fájdalmas - bár nem érint engem - hogy balkezes hegedű tudtommal szinte nincs is, mert azt nem elég áthúrozni, hanem már eleve úgy kell építeni, és így több millió (?) Ft lenne. Ugyan nem hegedülök, de elképzelni sem bírom, hogy jobbal csináljam, csak mert olyan hegedű van. Ez olyan dolog, mintha csak jobbkezes toll lenne.

2016.06.19. 17:44:06

Férjem meg a fiam is balkezesek (meg szinte a férjem férfiági családja teljesen, csak mondjuk apósomat még lenevelte róla a nagymama, a férjemet már nem az anyósom)
Érdekes, hogy a férjem pl. nem tud balkezes ollóval vágni, bár talán ez inkább a megszokás. A fiam meg csak balossal tud, mert hogy elég ügyetlen volt kicsinek, és eleve azzal tanult meg. Hát, neki se kellemes, mert ha nem a saját ollója van, akkor nagyon béna.
Mikróra viszont egyiküket sem hallottam panaszkodni. A fiam gitározik is, és érdekes, ott nem zavarta -mint az ollónál, hogy az elvileg jobbkezes.
De pl. a forraló kiöntője nekem jobbkezesként is rossz helyen van: gyakran ballal önteném, és a jobbal mást csinálnék, pl. kavarnám, amibe beleöntöm, és meg tudok őrülni, hogy a másik oldalon van a csőr.
Én abszolút jobbkezesként pár dolgot fordított irányba csinálok, pl. fordított irányba haladva varrok, kavarok a lábast. De ettől még ügyetlen vagyok ballal, szóval valami más van mögötte.

steve_ 2016.06.19. 18:29:22

A balkezesek világnapjának oldalán van egy jó kis teszt, ami kiszámolja mennyire vagy jobb- illetve balkezes:
www.lefthandersday.com/surveys/left-handedness-test

Evice 2016.06.19. 19:43:34

@nyílméregbéka: nálam mindenhol át van állítva az egér gomb balosra, de ha nagyon muszáj, éppen tudok jobbos egeret használni. Az viszont nem rossz gondolat, hogy ha jobbal egerezek, akkor ballal tudnék írni mellette...hm... :)

Szerintem az egyik legnagyobb találmány, a kézzel felnyitható konzervtető. Mindennemű konzervnyitó-problémát kiküszöböltek vele :)

Ppppfff...na igen. Az is türelemjáték minden alkalommal :D

Nem tudtam, hogy hegedűt nem lehet áthúrozni. Azért ez egy kicsit szomorú. Azt hiszem nekem se lenne sok kedvem a kényelmetlen oldalról fűrészelni a hegedűt, csak mert nincs egy rakás pénzem balosat készíttetni -_-

Evice 2016.06.19. 19:51:10

@Los Alamuszi: nem mindenki érzékeny a fenti tárgyakra :) Nálam a mikró csak akkor ellenség, ha nyomógombos nyitója van. Kézi nyitásnál semmi gond.
Gitározni próbáltam olykor, de ha jól emlékszem engem sem zavart a húrozása. Azért maradt el, mert totál tehetségtelen vagyok :D

Ja, hogy a csőrös kiöntő, az a jobbkezesekkel is kiszúrás? De jó... :) Ezek szerint ez egy közös probléma :)

Ha ilyen ügyesen használod néhány területen a bal kezed, és van egy kis időd/kedved, csináld meg ezt a tesztet. Nem hosszú, és kiderül, hogy mennyire domináns a bal kezed! :)
Illetve, ha jól láttam, steve_ is tett ki egyet, az is nagyon hasznos :)
www.azirastukreben.hu/kezessegteszt

Evice 2016.06.19. 19:55:41

@steve_: kettőt találhatsz, mi jött ki :D
Köszönöm a tesztet, remélem másoknak is segít :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.06.19. 23:20:02

@Evice: Azért nem a csapatsportokat írtam, mert ott gyakoribb, hogy van legalább egy balkezes a cspatban.

A csőrös kitöltő tipikus példája annak, amikor egy használati helyzetre készült valami és használhatatlan, ha nem pontosan az a helyzet (jobbkezes jobbkézzel kitölt valamit, közben nem akar semmi mást csinálni).

@nyílméregbéka: A paypassos kártyaolvasót én eddig szinte mindig balra láttam, ha szemben álltam a pénztárossal.

Evice 2016.06.20. 09:17:59

@Online Távmunkás: persze, ez igaz. Csak ha már alkalom adódott, gondoltam megemlítem, mert a posztban nem mertem belemenni a csapatsportokba. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha régebben lett volna limit a pályán tartózkodó balkezes játékosok számát illetően.

Na de jó :) Úgy tűnik a csőrös kiöntő tökéletesen használhatatlan :)))

m.e.h.t 2016.06.20. 22:37:49

Én csak íráshoz használom alapból a bal kezem. Az összes többi dolgot jobb kézzel csinálom. Bár az is igaz,hogy szinte ugyanolyan minőségben el tudom végezni bal kézzel is a dolgokat. Pl. borotválkozás,festés, írás,fegyverhasználat,billiárd. Most akkor én különleges vagyok? :)

Evice 2016.06.20. 23:00:09

@m.e.h.t: nálam mindenképpen életképesebb :))) Viccen kívül, ilyenkor a látens jobb- illetve balkezességet szokták felhozni. Persze az is lehet, hogy egyszerűen csak megtanultad használni mindkét kezed, mert ilyen is előfordul. Mindig csodáltam a kétkezes embereket, akik nehézség nélkül használják a két oldalt. Tulajdonképpen, igen: ez különleges dolog :)

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2016.06.21. 07:34:44

+Vonalzó. Visszafelé számozva kényelmes csak egy balkezesnek.
+Női táska, egyutas cippzárral, brrr.
+Tortalapát vágóéllel - én kaptam balkezes példányt :)
+halkés. Ebből még sosem találtam balkezest, így étteremben nem eszem halat...

Evice 2016.06.21. 12:30:16

Vonalzó: na igen, a vonalzó. Azon már fel sem akadtam, mire megtanultam balról jobbra írni :)
Női táska: örülök, hogy írod a táskát :) Tényleg, női táskából van bal kézre eső? Nemrég vettem egy szuper hátizsákot, de csak a biciklin tekerve szembesültem vele, hogy a kulacstartó a jobb oldalon van -_-
Tortalapát vágóéllel: ez eszembe sem jutott :D
Halkés: találtam egy online boltot, ahol árulnak balkezes halkést. Most éppen nincs raktáron, de gondolom később még elérhető lesz. Ha esetleg meg tudod oldani a rendelést Angliából, akkor érdemes megpróbálni. Rengeteg balkezes eszközt árulnak :) Itt a link:
www.anythinglefthanded.co.uk/acatalog/fish_knife.html

faPrime 2016.06.21. 21:58:04

Én nem tartozom az érintett körbe, de azért nagyjából ismertem a felhozott dolgokat, kivéve a fordított órát, azon ledobta az agyam a szíjat... a Föld forgását is megtükrözöd? :)

A gitár érdekes kérdés, gondolom megszokás kérdése, ismertem balkezest aki nem húrozott át, mert jobban szerette a pengetést a bal kezére hagyni. Egér dettó, ahogy fentebb is írta valaki, jobbal az egér és bal kézzel gyorsan gépelni vagy jegyzetelni néha hatékonyabb, már ha sikerül megszokni a jobbos egerészést.

Volt egyszer gipszben a jobb kezem, vért izzadtam néhány esetben... amíg rá nem kényszerül, az embernek fel sem tűnik, mennyire nem egyenlően használja a két kezét a mindennapokban.

Evice 2016.06.21. 22:26:36

@faPrime: ha rajtam múlna, hidd el, másképp forogna! :D Nem tudom miért egyszerűbb tükrösen látni az órát, de tényleg úgy érthetőbb :)

Ha balkezes vagy, akkor nem eleve ballal pengetsz, és fogod le jobbal az akkordokat?
Ezen az egér-dolgon azóta is gondolkodom, amióta írták fent, lehet, hogy tényleg hatékonyabb lenne jobbal. Csak már úgy megszoktam a balos egeret, nehéz lenne visszaállni. :)

Ez így van. Szerintem egyáltalán nem hátrány, ha valaki megtanulja használni mindkettőt, csak kellemesebb körülmények között, mint egy kartörés :) Remélem teljesen meggyógyult a jobb kezed!

faPrime 2016.06.22. 15:22:06

@Evice: ó, hülye fejem, teljesen megkavarodtam :) mert nekem a "bal kéz" automatice a gyengébbet jelenti és nem olvastam vissza... a második bal helyett gyengébbet akartam írni, ami ott ugye a jobb kéz. (ez is vicces mondjuk, a nyelvben a jobb kéz a "jobb", angolban szintén. Biztos van valami tradícionális oka)

Szóval igen, nem húrozott át, bal kéz ami neki a sokkal jobb/ügyesebb megy a nyakra rohangálni a bundokon, és a jobb kéz ami neki a gyengébb, csak penget. Nem tudom, mennyivel hatékonyabb, valszeg csak megszokás és gyakorlás kérdése.

Thx, sok éve volt már és semmi nem maradt vissza belőle, de az első napokban még egerészni is alig bírtam ballal :) rossz irányba toltam, pozícionálás alig ment, stb. Viszont elég könnyen átáll az agy a gyakorlással, egy hét után már teljesen jól ment (mondjuk írni csak nagyon bénán ment ballal a végén is, szerintem az íráshoz elég sok finommotoros mozgás kell, sokkal tovább kellett volna gyakorolni)

Evice 2016.06.22. 21:01:00

@faPrime: no problem :))) Én ilyen kavarodásban élek minden nap. Kedvencem, amikor valahol azt mondják, hogy "az óra járásával megegyező irányba tekerjük/forduljunk" o.O :D

Az írás elég összetett feladat, és talán nem is baj, hogy nem gyakoroltad agyon. Egerészni tudok jobbal, ha nagyon muszáj, de írni... Ügyes a jobb kezem, de a toll egyszerűen kifordul belőle :D

vackor1 2017.02.22. 00:05:33

Szóval "balog", "sete" vagy.. :))))))

Evice 2017.02.22. 00:15:46

@vackor1: úgy elég rendesen :D
süti beállítások módosítása